Cafébazen in zak en as: ’Dan liever een complete lockdown’
Haagse cafébazen voelen zich moedeloos na de persconferentie maandagavond waarbij minister-president Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) aankondigden dat horecabedrijven vanaf dinsdag 18.00 uur al om tien uur ’s avonds de deuren moet sluiten. „Verschrikkelijk. Dit is wel een hele harde maatregel.”
Source: Cafébazen in zak en as: ’Dan liever een complete lockdown’
Voor ons onbegrijpelijk dat mensen zo blijven vasthouden aan hun vertrouwde manier van leven. Je ziet het toch aankomen. “Van bovenaf” willen ze via destructief beleid breken met dat verleden. Wees ze voor en reageer tijdig, breek met eerdere gewoontes en laat los. We hebben niks aan onbetrouwbare en ongeloofwaardige overheden. Een soortgelijk advies hebben we voor alle andere nog werkenden: wees flexibel, speel meteen in op veranderende en verslechterende (arbeids)omstandigheden, gebruik hun argumenten om je nadeel in een voordeel om te buigen. Bovendien hebben we al veel eerder gewaarschuwd voor komende drastische veranderingen waardoor onder meer een mentale voorbereiding noodzakelijk zou worden… -DGZ-