Coronaregels voortaan wekelijks per regio bepaald met drie alarmfases
Het kabinet komt met een regionaal beoordelingsysteem om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Op basis van een wekelijkse evaluatie wordt dan bepaald of het in een veiligheidsregio de goede kant op gaat, of dat er strengere maatregelen moeten worden getroffen.
Source: Coronaregels voortaan wekelijks per regio bepaald met drie alarmfases
Nu gaat de democratentrein echt gas geven. Voor elk wat wils met allerlei fases, etappes, kleuren, prioriteiten, regio’s en hotspots. Heel wat overheden, instanties en diensten worden weer aan het werk gezet. Er moet nu nog meer dan voorheen bijgehouden, geadministreerd, geregeld, gecontroleerd, getest en vergaderd worden. En dat allemaal voor een relatief onschuldig virus. Democraten voelen zich bij zelf in het leven geroepen “problemen” weer als een vis in het water… -DGZ-