‘Help gemeenten ruimhartig te zijn’
Arjan Vliegenthart, directeur van het Nibud: ‘We zien schrijnende situaties. Deze mensen kunnen niet meedoen in de maatschappij. Ze voelen zich niet geholpen, raken gedesillusioneerd en zijn …
Source: ‘Help gemeenten ruimhartig te zijn’
“We zien schrijnende situaties. Deze mensen kunnen niet meedoen in de maatschappij. Ze voelen zich niet geholpen, raken gedesillusioneerd en zijn daardoor vatbaarder voor andere (financiële) problemen.”
“Ze kunnen niet meedoen in de maatschappij”… Die uitspraak zou je gelijk kunnen stellen met (gevoelde) consumptiedwang. Men hoeft daar helemaal niet aan mee te doen, overmatig te consumeren en te participeren in deze wanorde. Men kan ook bewust de geldelijke ondergrens opzoeken en de rest laten aanvullen via het toeslagensysteem. Als eenmaal de consumptieschakelaar in het hoofdje om is, leeft het met minder consumptie veel prettiger en onbezorgder. Bijkomend voordeel is dat men heel eenvoudig afstand kan nemen en het theater mooi kan blijven volgen… -DGZ-