Horeca zet vraagtekens bij nieuwe coronaregels
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) kan ermee leven dat het kabinet extra maatregelen oplegt aan de branche. Wel is de belangenvereniging verrast dat er vooral over de horeca werd gesproken.
Source: Horeca zet vraagtekens bij nieuwe coronaregels
“Die nadruk op de horeca valt me op. Waarom alleen de horeca terwijl je bij de supermarkt of in het OV ook besmet kan worden? De kans dat het in de horeca gebeurt is niet groter.”
Het heeft niets met het virus te maken. De horeca is hét (sociale) contact- en ontmoetingscentrum voor velen. Vrijheden beperken werkt uitgerekend in de horeca perfect. Daarom die terecht veronderstelde nadruk. De laatste tijd worden in binnen- en buitenland weer met alle macht de nodige onheilstijdingen de wereld ingeslingerd, nu met inbegrip van jongeren en terugkerende vakantievierders als “risicogroepen”. Voorheen betrof dat vrijwel alleen ouderen en kwetsbaren. Iedereen moet het doelwit zijn… -DGZ-