Onrust bij tellen laatste staten VS
In de Verenigde Staten lijkt de onrust te groeien nu de verkiezingsuitslag op zich laat wachten. Vooral in staten waar president Donald Trump en zijn Democratische rivaal Joe Biden zijn verwikkeld in een nek-aan-nekrace. Trump-aanhangers demonstreren voor het verkiezingsbureau van het district Maricopa County en het parlementsgebouw van de Amerikaanse staat Arizona, beide in hoofdstad Phoenix. De demonstranten, van wie sommige zwaarbewapend zijn, eisen dat het tellen van de stemmen doorgaat. De Democraat Joe Biden gaat vooralsnog aan de leiding.
Source: Onrust bij tellen laatste staten VS
Bij het lezen van al die procedures rond verkiezingsrituelen en wat er allemaal kan worden uitgevreten om stemmen te vervalsen, te laten verdwijnen of plotseling boven water te toveren, zou het vertrouwen in democratische principes ook bij vele anderen tot een absoluut nulpunt gedaald moeten zijn. Wat een circus en wat een wanorde, ware het niet dat er in de VS een Transition Integrity Project bestaat dat blijkbaar alle scenatio’s doorspeelde om de herverkiezing van Trump te vermijden of te dwarsbomen. Aan de andere kant is bekend dat de Republikeinen onder geen beding Biden accepteren. Het gevolg zal uiteindelijk een onoverzichtelijk en chaotische situatie zijn met beschuldigingen over en weer, waardoor een uiterst explosief tijdperk ontstaat, inlusief burgeroorlogachtige toestanden, de invoering van krijgsrecht en economische ineenstorting. Een aanslag op Trump of een poging daartoe blijft te allen tijde mogelijk… -DGZ-