Professoren: waarom zwijgt de overheid over vitamine D?
Een groep experts wil dat mensen preventief vitamine D gaan slikken. Genoeg wetenschappelijke studies wijzen naar gunstige effecten op Covid-19. Maar van de overheid horen we niets. ,,Alsof het ons…
Source: Professoren: waarom zwijgt de overheid over vitamine D?
“Maar van de overheid horen we niets.”
Met de overheid hebben we wat dat betreft niets te maken. Die hoeft ons niets te vertellen of wijs te maken. We luisteren liever naar echte deskundigen en gaan zelf achter de belangrijkste informatie aan. Leeftstijl en voedingspatroon zijn belangrijker dan spuitjes en pillekes en je beloont je er zelf mee. Even speuren en je weet in welke voeding welke vitamines en andere noodszakelijke stoffen zitten. Vooral vitamine D, dat eventueel via een supplement in te nemen is, blijft voor ouderen in de zon-arme periode van belang… -DGZ-