Een structureel personeelstekort, een zeer actieve georganiseerde criminaliteit en nu ook nog de rellen in onder meer Den Haag en Utrecht eisen het uiterste van de politie. Stress, extra diensten en onenigheid over de aanpak van reljongeren dreigen agenten de das om te doen.
Source: Agent staat op omvallen
“Als oorzaak van de problemen noemt Struijs structurele onderbezetting.”
De (verkeerde) toon is weer gezet. Steeds dezelfde argumenten via de roep om meer geld en meer personeel. Wij zien een heel andere oorzaak, en die is van democratische oorsprong. Het is door democraten NIET gewenst dat er orde heerst.
Jan Struijs van de Nederlandse Politiebond en vele anderen noemen die oorzaak natuurlijk niet. Hij en al die andere democraten zouden dan binnen de kortste keren op straat staan. Vrijwel iedereen is tot profiteur van het systeem gebombardeerd en geen enkele bobo zaagt aan de tak waarop gezeten wordt… -DGZ-