Balen van uitstel versoepelingen: ’Het lijkt of de economie niet meetelt’
Het ontwaakmoment… Langzaam begint men aan te voelen dat er iets niet klopt met al die verhalen over een terugkeer naar pré-Corona tijden. De eerste zichtbare signalen van het bewust gevoerde afbraakbeleid werden duidelijk via het ongecontroleerd binnenlaten van mensen uit andere culturen, een ander wereldbeeld en afkomstig uit een andere civilisatie, voor zover het begrip civilisatie hier nog van toepassing is, en bijvoorbeeld de frontale aanval op de (Duitse) auto-industrie met verbrandingsmotoren inclusief de daaraan verbonden “groene golf”. De oude tijden zijn definitief voorbij en men maakt zich op om onder meer via het Corona-virus als sloopkogel het kroontje op het afbraakbeleid te plaatsen. De in gang gezette transitie zal de “must have” de voorkeur geven boven alle “like to haves”. De consumptiemaatschappij die men 10 jaar geleden nog met alle mogelijke middelen propageerde, stimuleerde en overeind hield, gaat eindigen. Het is dan logisch en consequent dat de economie nu niet meer telt. In het andere geval had men er al lang voor gezorgd dat toegenomen bergen (spaar)geld in de kringloop terug zouden komen… -DGZ-