Dat er meer Nederlanders corona blijken te hebben komt volgens het kabinet niet doordat er meer getest wordt, maar doordat er er ook daadwerkelijk meer besmettingen zijn. „Het aandeel van positieve uitslagen per 100.000 inwoners is gestegen en deze stijging concentreert zich in de Randstad.”
Source: Corona laait op onder 20- tot 40-jarigen in Randstad
Tot nog toe waren het voornamelijk de ouderen, zwakkeren en mensen met andere aandoeningen die het meest vatbaar zouden zijn voor de uitwerkingen van het Corona-virus. Om deze algemeen aanvaarde mening te doorkruisen moet nu ook de jongere generatie bang gemaakt worden… -DGZ-