De Kwestie: Vormen complotdenkers een gevaar?

De AIVD maakt zich zorgen over anti-overheidssentimenten gevoed door samenzweringstheorieën over corona. Over 5G doen de wildste verhalen de ronde, met in brand gestoken zendmasten tot gevolg. En volgens aanhangers van de snelgroeiende beweging QAnon moet de wereld worden bevrijd van de pedofiele satanisten die volgens hen aan de touwtjes trekken.

Source: De Kwestie: Vormen complotdenkers een gevaar?

Tegen de stroom in zwemmend bij de bron van de ellende aankomen. Mensen móeten wel zelf gaan nadenken over wat er allemaal voor ons en over ons beslist wordt. Centraal geleid zien en ervaren mensen dat anderen bepalen hoe onze (nieuwe) samenleving eruit heeft te zien, hoe wij daarover móeten denken, hoe wij ons te gedragen hebben of hoe wij ons in deze samenleving te bewegen hebben. We hebben er zelf niets over te vertellen, ondanks alle verkiezingsrituelen die regelmatig in de hele westerse wereld georganiseerd worden. Wij heeft toestemming gegeven om ruim 17 miljoen inwoners in dit land toe te laten? Wie heeft toestemming gegeven om het klassieke gezin de nek om te draaien? Wie heeft toestemming gegeven om er een twee- en meerverdienersmaatschappij van te maken? Wie heeft toestemming geven om iedereen de gelegenheid te geven een auto te mogen besturen? Wie heeft toestemming gegeven voor reclame op radio en televisie? Wie heeft toestemming gegeven voor de overlast via “cookie-wall”? Wie heeft toestemming gegeven om zoveel natuur te vernietigen in het belang van steeds verder uit te bouwen infrastructuur? Al dit soort zaken druisen regelrecht in tégen de natuurlijke (rechts)orde. Mensen voelen aan dat er iets niet klopt, maar weten niet waardoor dat komt. Als dan blijkt dat de echte beslissingen die grotendeels niet stroken met de natuurlijke en logische instelling van de meeste mensen, steeds in achterkamertjes, niet officieel, niet transparant en dus in het geheim worden getroffen, onze civilisatie volledig ondermijnen…. tja, dan beginnen mensen daarover zelf na te denken en vragen zich af wat of wie er werkelijk achter zitten. Het wordt ze namelijk niet verteld dat het socialisme, dat ogenschijnlijk zo perfect functioneert via geleend en van de burger gestolen geld, een duivelse civilisatie-vernietigende ideologie is, die zolang functioneert tot het geldsysteem ineenstort en in de laatste fase steeds meer een dictatoriaal karakter krijgt. Daar zitten we nu in. Wij opperden dan ook al vaker dat de huidige socialistische democratie overal geïnstalleerd is om te functioneren in het belang van het geld(systeem) maar niet in het belang van het volk dat van nature een logische orde wenst en aanhangt. Bij Wikipedia lezen we onder meer het volgende over de Homo sapiens:

“De sociale interacties tussen mensen hebben een grote variëteit aan traditiesrituelenethieknormen, waarden, en wetten tot stand gebracht, die samen de basis vormen voor de menselijke samenleving.”

Al tientallen jaren ondeneemt men met succes pogingen om die samenleving te ondermijnen en de steunpilaren van onze civilisatie te ondergraven. Het is een geleide kunstorde met steeds meer dictatoriale trekjes geworden die met natuurlijke orde steeds minder en zelfs niets meer van doen heeft. Waarom daar nog aan meedoen, vragen wij ons af. Mensen voelen dat aan, weten niet waar het aan ligt, vertrouwen de propagandakanalen niet meer en móeten dus zelf allerlei theorieën gaan ontwikkelen over de voortschrijdende verloedering die dan door het huidige regime in alle toonaarden als fakenews en samenzweringstheorie worden afgedaan… -DGZ-