’De ouders als schuldigen aanwijzen, slaat nergens op’
Leerkrachten luiden de noodklok want maar liefst 80% is bang om op school besmet te raken met corona. De vakbond Leraren In Actie (LIA) is boos en hekelt de houding van werkende ouders om school als ’opvang’ te gebruiken. Maar… de leerplicht is toch niet bedacht door ouders?
Source: ’De ouders als schuldigen aanwijzen, slaat nergens op’
“Daarnaast leven we in een maatschappij waarin heel vaak beide ouders moeten werken om in het levensonderhoud van hun gezin te kunnen voorzien, als direct resultaat van het neoliberalistische overheidsbeleid van de afgelopen jaren.”
Dat is het punt. De tweeverdieners-maatschappij is geïnstalleerd met het doel de consumptieve bestedingen een enorme oppepper te geven, de geldcirculatie op gang te houden en uit te breiden. Het geldsysteem is gebaseerd op economische groei en het maken van schulden. Alle andere argumenten zijn via jarenlange propaganda geïnjecteerd en vals. Nu komt een kleine kink in de kabel en plotseling functioneert hun systeem in meerdere opzichten niet meer zoals bedoeld, en moet te zijner tijd worden afgebroken… -DGZ-