Source: Handelsverband: “Bargeld wird künstlich kriminalisiert” | Exxpress
Het belangrijkste woord is weer “kunstmatig”. Omdat het nog steeds werkt, worden ook steeds dezelfde (psychologische) trucjes en methodes toegepast.
“Zuerst werden sie die Werbetrommel rühren und einen Appell an die Vernunft richten. Dann die Propagandamaschine anwerfen um die Bevölkerung in zwei Lager zu spalten, wobei Kritiker als Nazis, Verschwörungstheoretiker und Feinde der Demokratie abgestempelt werden. Sie werden Sanktionen gegen Gastronomen und Einzelhändler verhängen, die weiterhin Bargeld akzeptieren und Demonstranten auf den Straßen am Schädl hauen.”
Via alweer propaganda en een appel aan het “gezonde verstand” wordt de bevolking in twee kampen verdeeld. Critici worden als nazi’s, samenzweringstheoretici en vijanden van de “democratie” bestempeld, gevolgd door sancties voor gastronomen en ondernemers die cash blijven accepteren en het half dood slaan van demonstranten.
De gedachtegang van het regime is logisch. Om de volledige controle over de massa te verkrijgen moet contant geld verdwijnen. En alleen om die controle draait alles, zoals men via “een gevaarlijk virus” miljarden mensen wereldwijd alle vrijheden kan ontnemen die het regime noodzakelijk acht. Álle… We gingen er daarom ook van uit, dat het Covid-sprookje ons nog lang zal moeten blijven begeleiden. Eerst moet het voorbereidend knevelwerk afgemaakt worden, voordat de volgende stop kan worden gezet… -DGZ-