Iedereen naar de Loopbaanwinkel
Alle werkenden en niet-werkenden zouden zich om de vier of vijf jaar verplicht moeten melden bij een nieuw op te richten Loopbaanwinkel. Daar krijgt iedereen, ongeacht contractvorm, begeleiding en loopbaan- en ontwikkeladvies.
Source: Iedereen naar de Loopbaanwinkel
„Toch is het iets dat in Nederland niet goed geregeld is. Het probleem is dat er een lappendeken van regels en instanties is ontstaan of advies niet voor iedereen haalbaar is.”
Centraal geleid regelen, aansturen, verplichten. Onder normale omstandigheden (die we allang niet meer hebben) zou de markt op logische wijze het werk doen op basis van vraag en aanbod, en we zouden heel veel instanties, overheden, commissies en adviesorganen helemaal niet nodig hebben, inclusief natuurlijk al die beter betaalde prekers voor eigen parochie… -DGZ-