De politie ligt zwaar onder vuur sinds de dood van George Floyd. Bij demonstraties tegen de anderhalvemetermaatschappij, antiracisme en politiegeweld is het vanaf nu zelfs oppassen geblazen voor hooligans die parasiteren op de onrust en komen rellen. De aanvallen op de politie zorgen voor ergernis.
Source: Korpschef klaar met ’bashen’ politie: ’We treden te soft op, of juist te hard’
Buitenlandse media berichten soortgelijk. Het is weer niet alleen een Nederlands fenomeen. Het is opzet om zoveel mogelijk onzekerheid en onvoorspelbaarheid te veroorzaken. De verdeling en het indelen in kampen functioneert zo veel beter. Vooral geen duidelijke lijn zodat niemand weet waar men aan toe is. Onzekerheid en angst creëren (recent de Corona-onzin) zijn tactieken die toegepast worden om de bevolking in de gewenste richting te sturen… -DGZ-