Onderzoek ’wake-upcall’: ook obese twintiger loopt hoger risico te sterven aan corona

Overgewicht en hoge bloeddruk zijn niet alleen voor ouderen, maar ook voor jong volwassenen een risicofactor voor een ernstig verloop van de ziekte Covid-19 en verhogen de kans op sterfte. Dat blijkt uit onderzoek onder 3222 Amerikanen tussen de 18-34 jaar. Cardioloog Leonard Hofstra (Amsterdam UMC) slaat alarm: „Dat is precies de leeftijdsgroep die nu in Nederland het meest besmet raakt.”

Source: Onderzoek ’wake-upcall’: ook obese twintiger loopt hoger risico te sterven aan corona

Je raakt niet uitgelachen hier. De ene na de andere bevolkingsgroep wordt erbij gesleept om liefst iedereen tot een risicogroep te laten behoren. Nu zijn de dikken aan de beurt… -DGZ-