Source: Ongelijkheid is geen probleem, maar een drijvende kracht | Columns | Telegraaf.nl
Het is van oudsher logisch en natuurlijk dat er ongelijkheid is. Het bevordert concurrentie en de drang naar het leveren van een (betere) prestatie. Men doet het voorkomen alsof er via het kunstmatig uitschakelen van die aangeboren drijfveren een betere en eerlijker samenleving zou ontstaan.
Het leidt alleen maar tot apathie, toenemende desinteresse, vluchtverlangen en de wens om niet meer mee te willen doen in een kunstmatig socialistisch wangedrocht, en dan voornamelijk bij de prestatiegerichten… -DGZ-