Sommige werkgevers verbieden corona-app
Werkgevers raden hun personeel af de corona-app te gebruiken of verbieden het zelfs.
Source: Sommige werkgevers verbieden corona-app
“Vakbond CNV ziet het met name in de retail en de industrie. „Werkgevers in die sectoren willen niet dat hun personeel de CoronaMelder installeert. Zij zijn bang dat ze bij iedere melding van de app hun werknemers tien dagen kwijt zijn voor quarantaine”, zegt voorzitter van de vakbond, Piet Fortuin.”
Net de mensen werkzaam in die sectoren waar het vuile werk moet worden opgeknapt tegen een laag loontje zouden veelvuldig gebruik moeten maken van die “app” om zoedoende alles in het werk te stellen om ook legaal thuis te mogen blijven. Waarom het rotwek opknappen terwijl het ook anders kan en er voldoende nagenoeg ongeschoolden rondlopen in dit land? Laat anderen dat werk maar eens doen. Lockdown is lockdown. Vreemd dat werken daarvan is uitgezonderd… -DGZ-