Vaccininstituut wil Nederlandse fabriek voor medicijnen en mondkapjes
Intravacc, het Nederlandse overheidsinstituut voor vaccinonderzoek, wil binnen 2,5 jaar een nieuwe vaccinfabriek bouwen in Bilthoven. Die moet een ’waakvlamfunctie’ krijgen om in geval van een…
Source: Vaccininstituut wil Nederlandse fabriek voor medicijnen en mondkapjes
Regeren is vooruitzien. Ook zoiets uit het verre verleden toen de wereld er nog een beetje redelijk uitzag. In het huidige tijdperk van de “nieuwe normaliteit” hoeven we daar niet meer aan te denken. Dat vooruitzien moet de individuele burger nu zelf doen voorzover hem daartoe nog de mogelijkheid geboden wordt, gelet op de verboden en verplichtingen waarmee hij nu is opgezadeld. Het is blijkbaar ruim voldoende om op de moderne golven mee te deinen en op een top daarvan met populistische vermeende goedmakertjes de moed erin te houden. Veertig jaar geleden was een beter tijdstip geweest om de voorgestelde bedrijven op te richten en de kennis en wetenschap binnen de landsgrenzen te houden en nadien te gelde te maken. Maar dat is weer te nationalistisch gedacht en die “NAZI-instelling” wordt tegenwoordig al helemaal niet meer op prijs gesteld… -DGZ-